شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۴۸:۰۶

استات اویل پروژه میدان اسوردراپ را اجرا می‌کند
ایران دریلینگ: شرکت انرژی استات اویل نروژ اعلام کرد که در نظر دارد پروژه ٢٩ میلیارد دلاری میدان بزرگ ژوهان اسوردراپ را در دریای شمال اجرا کند. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، استات اویل با اشاره به اجرای پروژه توسعه ٢٩ میلیارد دلاری میدان بزرگ نفتی ژوهان اسوردراپ در دریای شمال که پرهزینه‌ترین پروژه انرژی فراساحلی اروپا به‌شمار می‌رود، پیش‌بینی کرد که ارزان‌قیمت‌ترین نفت جهان را تولید می‌کند که حتی پس از کاهش اخیر قیمت‌ها نیز سودآور باشد. این شرکت تصریح کرد که توسعه این میدان در سال ٢٠١٩ میلادی انجام می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود که این میدان در ٥٠ سال آینده تولیدی حدود سه میلیارد بشکه معادل نفت داشته باشد. استات اویل بر این باور است که میدان اسوردراپ حیاتی دوباره به صنعت نفت بی‌رمق نروژ می‌بخشد.

پیش‌بینی می‌شود که هزینه سربه‌سری تولید نفت در این میدان کمتر از ٤٠ دلار در هر بشکه باشد که این رویداد حتی پس از کاهش قیمت‌های نفت برنت از ١٠٠ دلار در ماه ژوئن به حدود ٦٠ دلار در هر بشکه، سود هنگفتی را برای استات اویل به ارمغان می‌آورد. براساس این گزارش، با بهره‌برداری از این طرح، هزینه‌های اجرایی به زیر پنج دلار در هر بشکه می‌رسد؛ هزینه فاز نخست میدان اسوردراپ با تولید ٢,٤ میلیارد بشکه معادل نفت، ١٥.٤ میلیارد دلار می‌شود. میدان اسوردراپ که در سال ٢٠١٠ میلادی به وسیله شرکت‌های لاندین پترولیوم و استات اویل به طور اتفاقی در یک منطقه قدیمی کشف شد، امید تازه‌ای برای یافتن ذخایر بیشتر به شرکت‌های کوچکتر نفتی داد. نروژ که با کاهش تولید روبرو شده است، در دهه گذشته تخفیف ٧٨ درصدی منحصربه‌فردی در هزینه‌های اکتشافی ارائه داد که مورد استقبال شرکت‌های بریتانیایی قرار گرفت. این تخفیف به همراه موفقیت کسب‌شده در میدان اسوردراپ سبب افزایش فعالیت‌ها و عملیات‌های اکتشافی شده است که به طورکلی با توجه به زیرساخت‌های خطوط لوله و سکوها در دریای شمال، توسعه کم‌هزینه‌ای دارند

پیش‌بینی می‌شود که تا پیش از تصمیم دولت، استات اویل در بهار سال جاری ٤٠,٠٢٦٧ درصد از سهام میدان اسوردراپ را در اختیار داشته باشد و همچنین شرکت‌های لاندین پترولیوم با ٢٢.١٢ درصد، شرکت دولتی پتورو نروژ با ١٧.٨٤ درصد، دت‌نورسک با ١١.٨٩٣٣ درصد و مائرسک دانمارک با ٨.١٢ درصد سهم از دیگر سهامداران این پروژه باشند. استات اویل هفته گذشته اعلام کرده بود که به منظور مقابله با افت بلندمدت قیمت‌های نفت، هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های خود را کاهش می‌دهد. الدارساتر، مدیرعامل این شرکت، گفت که استات اویل اجرای پروژه‌های تحریم‌شده را دنبال می‌کند و به زودی از برنامه‌های خود برای میدان ژوهان اسوردراپ که هزینه توسعه کامل آن حدود ٢٩ میلیارد دلار است، رونمایی می‌کند. تحلیلگران اعلام کردند که وجود ثبات در مالکیت تحت کنترل دولت نروژ بر استات اویل از فشارهای ناشی از کاهش قابل ‌توجه مخارج آن می‌کاهد و کاهش ١٠ درصدی مخارج سرمایه‌ای این شرکت برای سال ٢٠١٥ میلادی حدود ٥٠ درصد کمتر از دیگر شرکت‌های بزرگ نفتی است که این امر سبب حفظ چشم‌انداز رشد استات اویل می‌شود. استات اویل همچنین اعلام کرد که فعالیت‌های اکتشافی خود را در آنگولا و قطب شمال متوقف می‌کند اما به حفاری‌ها در کانادا، بریتانیا، تانزانیا و نروژ ادامه می‌دهد.


  کد خبر : 625
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :